-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:15020 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:3

در مصاحبه ا? از جنابعالي? و البته ساير مراجع در سايت ديدگاه ديدم كه به مخالفت اسلام با ترور تأكيد كرده ايد. با توجه به اينكه لفظ ترور از الفاظ دول غرب? است آيا مترادف با قتل است؟ در ضمن يك? از دوستان چندين سريه از پيامبر اكرم صل? الله عليه و آله و سلم رااز كتب تاريخ? معتبر نقل كرده است كه پيامبر اشخاص? را برا? كشتن ( ترور) دشمنان يا مخالفين فرستاده است ، برا? نمونه : سريه كعب بن اشرف يهودي سريه عمير ابن عدي سريه سالم ابن عمير سريه عبدالله انيس انصاري سريه عمر ابن اميه ضمر? و… لطفا بفرماييد كه آيا اين ترور چيست كه اسلام با آن مخالف است؟
هر موضوع اجتماع? و يا غيره كه مورد بحث قرار مي گيرد، بايد در ارزش گذار? و معيار سنج? به آثار خاص آن انديشيد و جانب انصاف را رعايت كرده و محققانه ردّ يا قبول را گزارش كنيم. مثلا اگر از شما سؤال شود كه جنگ خوب است يا بد؟ بايد خوب و بد? را بر اساس نتيجه ها و ثمرات? كه بر جنگ ها بار است، بسنجيد. گاه? به وسيله جنگ جنگجوي? قتّال و طغيان گر ب? باك? را بر جا? خود م? نشانند و امنيت جامعه ا? را تأمين م? كنند، و گاه? جنگ جز غارتگر? و سركوب ب? پناهان ب? دفاع، اثر ديگر? ندارد، هرگز اين دو، همانند نيست. آنچه در تاريخ آئين مقدس اسلام اتفاق افتاده، بايد با ديد وسيع علم? و با قطع نظر از تعصّب و الحاد دين? مورد بررس? تخصّص? قرار گيرد و به اهداف و اغراض آن مسأله توجّه كنيم سپس به نقد يا تصديق بپردازيم. و آنچه را شما به عنوان نمونه آورده ايد، قطعه ا? بريده از قبل و بعد است كه نه صحت و سقم سند آن ها بررس? شده و نه به اهداف و نتائج آنان توجه گرديده است از اين رو اين سؤال مجال خاصّ? در تاريخ تحليل? اسلام م? طلبد كه بخوب? و با تحقيق كامل به جواب و حلّ مسأله بپردازند.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.